Ve dnech od 2. do 9. září 2018 se ve Švédském městě Ronneby uskutečnil nejočekávanější závod v Casting sportu celého roku, Mistrovství světa 2018!

neděle 2.9.2018– první den celé naší výpravy nebyl nijak zajímavý. Nejdůležitější bylo samozřejmě zvládnou let, bezproblémově odbavit všechny kufry, pruty a dorazit na hotel. Musím se přiznat, že odlety na MS bývají skutečně zábavné, protože celá reprezentace se většinou schází až na letišti, a balení prutů bývá veliký cirkus, nejenom pro nás.

Po odbavení věcí na pražském letišti následoval náš první let, a to na letiště Stockoholm Arlanda, ze kterého jsme letili přímým letem do cílového města Ronneby. Pak už následoval jenom přesun z Letiště na hotel, rychlá večeře a námi vytoužený spánek.

pondělí 3.9.2018– tímto dnem oficiálně začalo naše krátké soustředění před celým šampionátem. Hned ráno, po perfektní snídani, jsme se vydali obhlídnout hřiště a jeho okolí a pomalu si začali stavět a připravovat jednotlivé pruty. První den jsme to nepřeháněli a soustředili se pouze na terčové disciplíny, na kterých se dá získat, ale bohužel i ztratit velká spousta bodů. Proto jsme si jednotlivé disciplíny prohodili a přesvědčili se, že to máme pořád “v ruce”.

Po vydatném tréninku jsme vyrazili rovnu do hotelového SPA rezortu a večer na poctivou procházku do jediného supermarketu ve městě, vzdáleného asi 5 km od našeho hotelu.

úterý 4.9.2018- druhý den soustředění jsme věnovali disciplínám dálkovým a to především multi disciplínám a mušce dálce jednoruč, která ve středu zahajovala celý šampionát. Dalo by se říci, že trénink doprovázeli ideální podmínky a hody se nám dařilo odpalovat do krásných vzdáleností. A tak jsme ani úterní dopoledne nepřepálili a hned po obědě vyrazili na krátkou procházku, po okolí hřiště a hotelového areálu. A tak nechybělo pár fotek u jezera Trollů, v japonské zahradě, nebo u blízkého vodopádu.

…večer samozřejmě nechyběl výlet do vzdáleného, ale námi už známého supermarketu. A tak jsme si pro rychlejší přesunutí vypůjčili parádní kola a užili si turistickou jízdu městem Ronneby.

středa 5.9.2018- nastal den D, někoho od rána doprovázeli nervy, někoho nádherné gratulace a přání k narozeninám. Ano, shodou okolností jsem tento ten, 5.9. 2018 oslavila své 21.narozeniny. To už je let panečku 😀

Celý den se nesl ve veliké pohodě a příjemné atmosféře,… dokud jsme nepřišli na hřiště a nezjistili, že my, jako ženy soutěžíme na úplně jiném hřišti, než ostatní muži a kde se celý šampionát koná. Ptáte se proč? … Já nevím, taky mne to zarazilo a upřímně dost rozhodilo, protože jsme zvyklí soutěžit jako tým , bez rozdílů pohlaví. Nicméně, pořadatel si trval na svém, a tak jsme disciplínu číslo 2 (Fly distance single handed) odházeli v mírném protivětru a bez podpory mužské části českého týmu. Tím bylo závodní odpoledne ukončeno a na programu byl slavnostní, zahajovací ceremoniál, který byl ukončen až v pozdních večerních hodinách a tak nezbývalo ani moc času na relax a takovou tu pozávodní pohodu.

čtvrtek 6.9.2018- čtvrteční program byl už pořádně nabitý, protože se soutěžilo hned ve třech dálkových disciplínách:

• číslo 6 (Fly distance double handed) + finále,
  • číslo 7 (Spinning distance double handed)+finále,
  • číslo 9 (Multiplier distance double handed)+ finále

Přestože disciplíny číslo 6 a 7 provozují jen muži, na hřišti jsme byli všichni už od brzkého rána a fandili a podporovali naše závodníky. A zdá se, že poctivě, protože čeští muži v těchto disciplínách vybojovali obě zlaté a jednu bronzovou medaili. A tak jsme skvěle naladěni odstartovali poslední dálkovou disciplínu dne, multi dálku obouruč. Některým z nás se bohužel hody nedařili, tak jako při tréninku a odcházeli tak z hřiště zklamaní ze svých výkonů, ale hlavu kvůli tomu rozhodně neztráceli.

Do finálového kola této disciplíny jsem se z českého týmu probojovala pouze já (Kateřina Marková) a Zuzana Plachá, která nakonec vybojovala nepopulární 4.místo. Já, jsem si hodem 89,27 metru zajistila svou první medaili a stala se tak první vícemistryní světa v této disciplíně.

pátek 7.9.2018– páteční program začínal dálkovou disciplínou zátež dálka jednoruč a pokračoval třemi zátěžovými disciplínami na přesnost

• číslo 5 (Spinning distance single handed)
  • číslo 4 (Spinning accuracy, skish)
  • číslo 8 (Multiplier accuracy)+ finále
  • číslo 3 (Spinning accuracy, Arenberg)
  • Vzpomínáte ještě na středeční program, jak nás separovali od mužů na jiné hřiště? Tak úplně stejný příběh se nám stal s disciplínou číslo 5. Výseče nám postavili na hřišti “u vodopádu” a vítr foukal více než silně proti směru našich hodů. Disciplínu jsme přesto odházeli, ale naše výsledky byli žalostné, protože ani jeden z hodů, v silném protivětru nepřesáhl hranici 60 metrů.

( Přesto jsem se, se svými 59 metry dostala do finálové nejlepší šestky)

Když jsme vstřebali ten nepříjemný zážitek z poslední dálkové disciplíny, na hřišti se objevili žluté terče na skish a multi skish. Jak říká můj dědeček,” přišli disciplíny pravdy”! A je to skutečně tak, na terčových disciplínách se dá krátkým okamžikem ztratit velká spousta bodů, proto je velmi důležité udržet nervy na uzdě a soustředit se pouze na jednotlivé hody.  Mě se tahle souhra povedla naprosto úžasně a v zátěži skish (Spinning accuracy, skish) jsem získala plný počet 100 bodů a v disciplíně multi skish (Multiplier accuracy) obstojných 85 bodů. V obou případech jsem do finálového kola postupovala z 1.místa a v disciplíně Multiplier accuracy jsem s celkovými 90 body a časem 04:04 min vyhrála svou první zlatou medaili a první titul mistryně světa na tomto mistrovství! Radost byla obrovská a část mého já už to chtěla zabalit a jít si užívat vítězství, ale nás všechny čekala ještě jedna nepříjemná terčová disciplína, zátěž arenberg (Spinning accuracy, Arenberg). Stěžovat si, že jsme jako ženy byli znovu odsunuté na jiné hřiště už asi ani nemá cenu zmiňovat, ale bylo tomu tak. A tak jsme už z posledních sil bojovali o další body do soutěže družstev, ale i do individuálních vícebojů. Celou tuhle nelehkou disciplínu ztěžoval velmi silný vítr, který se točil kolem celého hřiště, takže některé hody byli naprosto nepředvídatelné a doházet Arenberg s úctou a pěkným výsledkem se nám v očích jevilo, jako nadlidský úkol.

S 92 body jsem se do finálové šestky dostala z českého týmu pouze já ( Kateřina Marková) a Zuzana Plachá.

sobota 8.9.2018- možná se to zdá nekonečné, ale před námi byl ještě jeden celý závodní den, kde se rozhodlo naprosto o všem, o vítězích v jednotlivých disciplínách,  ve družstvech i ve vícebojích.

Program dne vypadal následovně:

disciplína

• číslo 1 (Fly accuracy)+ finále
  • Finále Fly distance single handed
  • Finále Spinning accuracy, Arenberg
  • Finále Spinning distance single handed
  • Finále Spinning accuracy, skish

Pro ty z vás, kteří se ještě nedostali Casting sportu úplně pod kůži, bych ráda připomněla, že výsledky ze základních kol se počítají do jednotlivých vícebojů a soutěže družstev.  Ve finálovém kole se vždy utká šest nejlepších ze základu, kteří se utkají o cenné kovy.

Sobotní ráno, pro mě osobně už byla jen pomyslná třešnička na dortu, protože první disciplínu mám přeci zmáknutou a jiný výsledek než plný počet (100 bodů) nelze připustit…

Hahaha.. . Tohle si Kačenka myslela celou dobu, než přistoupila na start , vylezla na pódium a začala házet. První kolo bylo naprosto v pořádku, ale ve druhém kole se všechno otočilo, zamotaná muška a následně celý návazec mě dokázal rozhodit takovým způsobem, že jsem nasázela tři nuly za sebou… To znamenalo obrovskou ztrátu 15ti bodů nejen pro mé umístění, ale i pro umístění celého družstva. Zatnula jsem zuby a disciplínu jsem naštvaně doházela s čistými zásahy do středu terčů. Pomalu dohazovali i ostatní a já už věděla, že i přes obrovskou ztrátu jsem si své vedení udržela a touto, poslední disciplínou celého mistrovství jsem vyhrála!

Vyhrála jsem a stala jsem se mistryní světa v celkovém pětiboji a sedmiboji žen pro rok 2018!!!

Moje radost a radost celého týmu, všech mých přátel a kamarádů byla obrovská a v tu chvíli jsem byla úplně mimo.., ale soutěž přece ještě neskončila, teď nás čekala ta největší zábava! Finále jednotlivých disciplín …

Finále Fly distance single handed, jsme házeli úplně nesmyslně ve dvou sledech , takže měl každý jiné podmínky, ale přesto se mi hodem 50,77 metru podařilo vybojovat bronzovou medaili. Když bylo finále ukončeno byla jsem, jako vítězka celého mistrovství vybrána k dopingové kontrole, kde mi byla přidělena paní, která chodila pořád se mnou a hlídala mě, abych se nesnažila nijak ovlivnit výsledky dopingu. Po pár chvílích se odstartovalo finále disciplíny Spinning accuracy, Arenberg, ale protože jsem spěchala na dopingovou kontrolu, rychle jsem odházela a se skvělým výsledkem 98 bodů a časem 1:46 min jsem disciplínu naprosto nečekaně vyhrála.!

Stresující kontrola byla úspěšně za mnou a veškeré napětí ze mě spadlo.  Chtěla jsem si zbytek finálových kol pořádně užít. A užila!, prvním hodem ve finále disciplíny Spinning distance single handed se mi podařilo neuvěřitelné… Hodem 78,64 metru jsem dokázala přehodit stávající český i světový rekord, vyhrát tak s neuvěřitelným náskokem na ostatní soupeřky další titul mistryně světa a pyšnit se titulem světové rekordmanky !♥  Ta chvíle byla naprosto neuvěřitelná, ale s překonáním rekordu souvisela další spousta vyplňování papírů a kontrola náčiní, kde jsem strávila spoustu času a neměla ho tolik na soustředění před další a tentokrát už poslední disciplínou.

Do posledního finále (Spinning accuracy, skish), jsem nastupovala v neuvěřitelné eufórii z překonání světového rekordu a můj výsledek tak skýtal dvě chyby, tedy 90 bodů, z této nelehké disciplíny jsem tak vybojovala krásné 2.místo.

A byl konec, sečteno podtrženo, výsledky byly uzavřeny a nás už čekalo jen vyhlášení a večerní slavnostní banket.

neděle 9.9.2018- odlet zpátky domů

Pentathlon ladies 1.místo

Allround ladies 1. místo

Pentathlon-Team-Evaluation ladies 3.místo

Celkové výsledky-World Championship in Castingsport 05. – 09.09.2018 in Ronneby, Sweden

Chtěla bych moc, ale opravdu moc!, poděkovat všem těm, kteří mě v Castingsportu podporují, věří mi a pomáhají. Děkuji mé rodině, mým nejbližším, fakultě (FROV JU), JVrybářství a všem ostatním za úžasnou podporu,… tyhle úspěchy jsou i Vaše zásluha!!!!

DĚKUJI VÁM♥♥♥… moc si Vás vážím …